سیاوش نامه

توضیحات در مورد موضوعات گسسته‌ای که من باهاشون سر و کار دارم از قبیل موسیقی، حسابداری، برنامه‌نویسی و اجتماع

سیاوش نامه

توضیحات در مورد موضوعات گسسته‌ای که من باهاشون سر و کار دارم از قبیل موسیقی، حسابداری، برنامه‌نویسی و اجتماع

استفاده این بلاگ یکی نشر مطالب، نکات و تحلیل‌های علمی، اجتماعی یا حرفه‌ای خودم هست که حول محور موسیقی، حسابداری، برنامه‌نویسی میگرده و دیگر اینکه مطالب و مفاهیمی رو که از کتب و مقاله‌های مختلف می‌خونم به طور خلاصه اینجا درج کنم.

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروز برای ثبت سفارش در دیجیکالا دچار مشکلی شدم به این صورت که وقتی میخواستم سبدم رو ثبت نهایی کنم نمیذاشت زمان ارسال رو انتخاب کنم. در نتیجه در مرحله آخر خودش گیر میکرد. زنگ زدم به پشتیبانی گفت آدرس ها در سیستم مشکل داره و باید مجدد وارد کنی و از یک مرورگر دیگه استفاده کنی.


مشکل حل نشد و دوباره تماس گرفتم.


مشکل حل نشد و سه باره تماس گرفتم. البته دوستان قبول نکردند که مشکل از سامانه خودشونه و اصرار داشتند که مرورگر و سیستم من مشکل داره!


دفعه سوم اتفاق عجیبی افتاد. آقایی که به من پشتیبانی میداد از من خواست تا رمز ورود به سیستمم رو در اختیارش بذارم! 


شاید به نظر شما مشکلی نداشته باشه چون به هر حال خود دیجیکالاست دیگه. امیدوارم اگه نظرتون اینه در پایان این نوشته نظرتون عوض شده باشه.


به چند دلیل نباید رمز ورود به اکانتهاتون رو در اختیار کسی قرار بدید:

۱- رمزهایی که ما انتخاب میکنیم معمولا برای چند حساب کاربری در سایت‌های مختلف یکیه. اگر یکی نباشه حد اقلش اینه که الگوی یکسانی داره. بعیده کسی برای سایتهای مختلف از رمزهای بی ارتباط مختلف استفاده کنه در نتیجه اگر من رمز دیجیکالای خودم رو به پشتیبان دیجیکالا میدادم در واقع الگوی رمزهای تمام اکانتهام رو در اختیارش گذاشته بودم.


۲- ما نمیدونیم فردی که داریم باهاش صحبت میکنیم از نظر خود دیجیکالا این مجوز رو داره که رمز کاربری افراد رو بدونه یا نه. اصلاً اگر مجوز داره پس چرا نمیتونه از طریق اختیاراتی که توسط بخش فنی دیجیکالا بهش داده شده وارد حساب ما بشه؟ برای شرکتهایی مثل دیجیکالا این یک رویه استاندارده.


۳- این مورد از تمام موارد مهم تره. وقتی دیجیکالا این سیاست رو نذاره که رمز کاربرا رو ازشون نپرسه و به کاربراش نگه رمزتون رو به هیچکس ندین، هر کسی میتونه وانمود کنه از طرف دیجیکالا تماس گرفته و از شما بخواد که رمزتون رو در اختیارش بذارین.


حالا مگه کسی میتونه کار خاصی با حساب کاربری دیجیکالای من بکنه؟ در جواب باید بگم اولاً این مساله فقط مربوط به حساب کاربری دیجیکالا نیست. ممکنه حساب پست الکترونیک شما باشه. دوماً این که ممکنه کسی نتونه صرفاً با در دست داشتن اطلاعات حساب دیجیکالا خسارت مالی مستقیمی به شما وارد کنه ولی نه تنها به اطلاعات هویتی شما دسترسی پیدا میکنه و میتونه ازش سو استفاده کنه بلکه ممکنه از این دسترسی در جریان یک عملیات پیچیده تر استفاده کنه. مثلا اطلاعات یک کارت عابر بانک رو هم دزدیده باشه و خریدش رو با اکانت شما انجام بده.



  • سیاوش کسروی